parallax background

NASZA DRUŻYNA

Jesteśmy nieformalną grupa artystów, edukatorów, geologów oraz pasjonatów regionu mieszkających na terenie Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów, w Górach Kaczawskich i na ich Pogórzu. Niemal wszyscy jesteśmy osobami przyjezdnymi a Góry Kaczawskie są naszym nowym domem.
Historia każdego z nas jest trochę inna i inne ścieżki zaprowadziły nas w ten przepiękny zakątek Polski, ale nikt z nas nie chce już szukać swojego nowego miejsca.

Poniższa lista jest alfabetyczna i rośnie...
Jeśli chcesz do nas dołączyć warsztatowo lub być partnerem (MY wspieramy Ciebie a TY wspierasz nas) to napisz.

(Jesteśmy otwarci na każdego, kto kocha Krainę Wygasłych Wulkanów)

Agnieszka Gil

AGNI PRACOWNIA JOGI I CERAMIKI

Swoją przygodę z jogą wg metody B.K.S. Iyengara rozpoczęłam w 1996 roku. Od tego czasu joga jest stale obecna w moim życiu. Pomaga mi żyć w harmonii ze sobą i z otoczeniem. W 2000 roku zrezygnowałam z życia w mieście i zamieszkałam w Dobkowie – małej wiosce w Krainie Wygasłych Wulkanów u podnóża Gór Kaczawskich. Tu uparcie i konsekwentnie kreuję swoje życie. Tu stworzyłam Pracownię Jogi i Ceramiki, w której tworzę i projektuję ceramikę artystyczną i użytkową, oraz uczę jogi, ceramiki i strategii radości życia.
Swoją pasją do ceramiki zaraziłam też inne mieszkanki mojej wsi, co zaowocowało powstaniem kolejnych trzech pracowni w Dobkowie, a potem Ekomuzeum Rzemiosła.
Ukończyłam kurs instruktora jogi w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie. Cały czas się szkolę i doskonalę swoją praktykę i swój warsztat instruktorski u najlepszych nauczycieli jak: Robert Spica, Roman Grzeszykowski, Jerzy Jagódzki. Zgłębiam tajniki relaksacji i medytacji. Łączę jogę z różnymi ścieżkami rozwoju i twórczej kreacji radości życia. Swoją energią i pasją chcę zarażać innych. Każdy uczeń jest dla mnie ważny, do każdego podchodzę indywidualnie, gdyż każde ciało jest inne i każdy w swoim własnym tempie pozbywa się blokad i ograniczeń.
Joanna Łuczaj i Krzysztof Dziąg

AGROHIPPIKA

Agrohippika to nasze miejsce na ziemi które tworzymy od ponad 10 lat. Sercem naszego kilkunastohektarowego gospodarstwa jest dziewiętnastowieczny dom.

Podczas remontu staraliśmy się zadbać o każdy detal, zachować pierwotny układ domu jak również wyeksponować naturalne materiały z których nasz dom jest zbudowany czyli cegła, kamień i drewno. Wokół domu jest dużo przestrzeni gdzie jest plac zabaw dla dzieci, miejsce na ognisko, staw, altana i hamakowisko.

Dla lubiących spokój i naturę mamy też przygotowany nieopodal domu teren o powierzchni 10 tys. m2 na zajęcia typowo outdoorowe. Jest to częściowo zadrzewiona łąka wzdłuż malowniczego strumienia która graniczy bezpośrednio z kompleksem leśnym o powierzchni 30 hektarów i jest planowanym rezerwatem Parku Krajobrazowego Chełmy.

Oprócz prowadzenia agroturystyki zajmujemy się również hodowlą koni Oldenburskich, które z powodzeniem biorą udział w zawodach sportowych w Polsce i za granicą.

Krzysia Walkiewicz

ATELIER CAMELEON

Jestem certyfikowana charakteryzatorka teatralno-filmowa, animatorką czasu wolnego, osobistą stylistką i kreatorem wizerunku.
Pracowałam m.in. dla Teatru Komedia we Wrocławiu, Opery Wrocławskiej oraz Teatru im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze. Po teatrze przyszedł czas na kolejny krok – telewizja. Aktualnie pracuję dla ATM Group przy produkcji serialu Pierwsza Miłość.
Swój zawód wybrałem z pasji. Błysk radości w oku klienta i uśmiech na twarzy daje jej mobilizację każdego dnia.

Pomogłam wielu ludziom odzyskać pewność siebie i zmienić ich życie na lepsze.
Szczęście zaczyna się od zmian.

Julia Kramarz

BROWAR w STAREJ KRAŚNICY

Jestem Julia i ukończyłam Studia Podyplomowe – Technologia Piwowarstwa na Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.

Mini browar w Starej Kraśnicy to moja oferta warsztatowa dla dorosłych w kierunku pokazowego warzenia piwa i jego degustacji w myśl filozofii warzenia metodami rzemieślniczymi na naturalnych słodach.

Warsztaty są dedykowane dla osób indywidualnych i grup zorganizowanych tak by proces pokazu produkcji piwa był jak najbardziej pokazowy.

Monika Wizła-Kubiak, Joanna Wojtko, Andrzej Andrzejewski

CHROŚNICA - EKOMUZEUM TKACTWA I BARWIENIA NATURALNEGO

Tel.: 691 207 224 landama@o2.pl

NASZE WWW →

Chrośnica wioska barwnych wątków to miejsce wyjątkowe, gdzie pośród kaczawskich wzgórz przeplatają się niezwykłe historie sięgające XII w. To w tym miejscu powstał pomysł stworzenia miejsca – Ekomuzeum Tkactwa i Barwienia Naturalnego, w którym gromadzone są relikty: stare narzędzia związane z uprawą i obróbką lnu, naturalnym barwieniem, narzędzia rękodzielnicze powiązane z tkactwem, dokumenty, kroniki, fotografie opowiadające o historii naszej wsi oraz regionu. To przede wszystkim „żywa” przestrzeń twórcza i edukacyjna, w której odkrywamy kolorowe wątki i dzielimy się tym, tworząc niepowtarzalne rzeczy i chwile. Zapraszają do świata barwnych wątków: Monika Wizła-Kubiak – pasjonatka naturalnego barwienia i lnu, współtwórca Ekomuzeum Tkactwa i Barwienia Naturalnego. Joanna Wojtko – animator i edukator, pomysłodawczyni Szafy z książkami Andrzej Andrzejewski – artysta, malarz i rzeźbiarz, współtwórca Ekomuzeum Tkactwa i Barwienia Naturalnego

Ela Kanikuła

DOMKI WAKACYJNE MUFLON

W Parku Krajobrazowym Chełmy, w Krainie Wygasłych Wulkanów, z dala od masowej turystyki, w otoczeniu niezdeptanych lasów, perełek architektonicznych i cudnych widoków znajdziecie Domki Muflon.
Nasze dwa, drewniane domki to świetna miejscówka dla rodzin z dziećmi, rowerzystów, osób ceniących spokój i piękno przyrody. W bliskiej odległości znajduje się rezerwat przyrody Wąwóz Myśliborski, a z podwórka widać Wzgórze Rataj z Małymi Organami Myśliborskimi. Za naszym płotem biegną liczne szlaki piesze i rowerowe.

Każdy domek jest przygotowany dla maksymalnie 6 osób i mieści: salon z w pełni wyposażonym aneksem kuchennym, łazienkę oraz dwie oddzielne sypialnie na piętrze.

Choć nie mamy własnych kur, pasieki, czy upraw, to możecie u nas kupić lokalne produkty od naszych sąsiadów i zaprzyjaźnionych gospodarzy: sery, jajka, mleko, miód….

Więc jeśli szukacie bezludnych szlaków, inspirujących warsztatów, tajemniczych zamków, dziewiczej przyrody i... świętego spokoju...to zapraszamy!

Marzena Szkutnik

CZAPLE – WIOSKA PIASKU I KAMIENIA

Najstarsze zapiski o naszej miejscowości pochodzą z XIV w., od początku istnienia związana była z przemysłem kamieniarskim. Tu znajduje się jeden z najstarszych kamieniołomów w Polsce liczący ponad 500 lat. Na terenie wsi można zauważyć liczne budowle wzniesione z lokalnego kruszywa, znajduje się tutaj także żwirownia. W oparciu o posiadane zasoby naturalne powstała wioska tematyczna - Piasku i Kamienia. W swojej ofercie posiadamy zajęcia warsztatowe, na które chętnie przybywają wycieczki szkolne i wizyty studyjne.

Mamy wśród swojej kadry przewodników oraz animatorów czasu wolnego. Większość zajęć odbywa się na świeżym powietrzu. Z nami nie ma czasu na nudę …

A więc … Przeżyj z nami piaskowo - kamienną przygodę i cofnij się o 100 mln lat, wtedy cały nasz teren pokrywało płytkie, ciepłe morze kredowe, w nim zamieszkiwały licznie małże, krewetki i rozgwiazdy...

Ania i Robb Maciągowie

ETNOWARSZTATY

Nazywamy się Ania i Robert. W Górach Kaczawskich prowadzimy cykl warsztatów etnograficznych obejmujących Azję, Afrykę, Europę oraz architekturę Gór Kaczawskich.

Warsztaty etnograficzne robimy od 2011 roku, kiedy, po drugiej, dłuuuuugiej podróży rowerowej (tym razem do Chin) porzuciliśmy ostatecznie pracę na etacie, przyjechaliśmy w Góry Kaczawskie i zajęliśmy się edukacją. Warsztaty prowadzimy po to by nasze dzieci lepiej rozumiały świat. Nie bały się inności. A z czasem - nawet jej nie zauważały.

Uwielbiamy kawę z kardamonem i domowy chleb pieczony na żeliwie

Marzena Szkutnik, Sławomir Kosz, Kamil Kindler

GEOTRIP

GeoTrip to pełni zapału ludzie. Dla nas organizacja czasu wolnego, wycieczki krajoznawcze po Krainie Wygasłych Wulkanów to nie tylko praca, ale także pasja.

Zabierzemy Cię w geologiczną wyprawę po Krainie Wygasłych Wulkanów w off-roadowym stylu. Odwiedzimy wygasłe wulkany, wybierzemy się w podróż w poszukiwaniu skarbów Ziemi i na spacer po dnie morza kredowego.

Staramy się zarazić innych naszym zamiłowaniem do gór, przyrody oraz do poznawania skarbów natury znajdujących się w Krainie Wygasłych Wulkanów!

Joanna i Jacek Kramarzowie

GOŚCINIEC POD GRUSZĄ

Gościniec pod Gruszą to rodzinny pensjonat w Krainie Wygasłych Wulkanów. Gościniec daje szansę przebywania w miejscu, w którym udało się zachować klimat minionego czasu i podarować odrobinę luksusu zamkniętego w starej formie.
Nasz " staruszek" pochodzi z 1845 roku, wskazuje na to data, którą odkryliśmy na portalu wejścia podczas remontu i ma się całkiem dobrze. Przed nami ciągle więcej niż mniej w temacie adaptacji, ale po 5 latach zmagań udało się stworzyć coś, co nasi Goście podziwiają, a my za to dziękujemy.
Przyjedźcie do nas na leniwą gruszkę, po odpoczynek na Pogórzu Kaczawskim, po nowe wrażenia i wyjątkowe atrakcje.

Zapraszamy

Joanna Kaczmarek

HARMONIA

Jestem certyfikowanym coachem holistycznym oraz dźwiękoterapeutą. W 2022r. wyprowadziłam się z dużego miasta i swój dom postanowiłam przenieść na wieś w Góry Kaczawskie, w których jestem zakochana od pierwszego dnia:)
Jestem pasjonatką rozwoju osobistego. Moja pasja połączona z ciągłym samorozwojem doprowadziła mnie do stworzenia własnej firmy, która ma na celu wspieranie i pomoc osobom gotowym na zmiany w swoim życiu. Łącząc różne metody odkryłam moc dźwiękoterapii i jej wpływu na ciało, duszę i umysł człowieka. Ponieważ dźwięk od tysiącleci był wykorzystywany do uzdrawiania mam głębokie przekonanie, że dźwiękoterapia jest cudownym sposobem wspierania osób potrzebujących wyciszenia, spokoju i odprężenia oraz zadbania o profilaktykę zdrowia.
Prowadzę tzw. kąpiele w dźwiękach, które dzięki wykorzystaniu wibracji wielu instrumentów mają dobroczynny wpływ na ciało i umysł człowieka. Dla osób potrzebujących głębszego zadbania o organizm proponuję masaże misami terapeutycznymi.
W wolnych chwilach tworzę zapachowe świece z wosku sojowego. Dla zainteresowanych prowadzę warsztaty z tworzenia świec łącząc to z relaksacją przy dźwiękach mis i gongów.

Patryk Waloszczyk

PASIEKI DOLINY BOBRU

Prowadzimy jedna z największych pasiek wędrownych w regionie.

Zapraszamy po produkty pszczele, dostępne bezpośrednio w pasiece.

Prowadzimy warsztaty pszczelarskie dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Zapraszamy do naszej miodowej spiżarni po zapasy i dawkę dobrego humoru. Do zobaczenia na pasiece.
Tymczasem zapraszamy do wirtualnych odwiedzin https://youtu.be/v1B2_SXftJU

Sławomir Kosz

PENSJONAT POD CHMIELARZEM

Pensjonat Pod Chmielarzem jest położony w Górach Kaczawskich – w niewielkim, malowniczo położonym mieście Wojcieszów. W naszym bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się lasy, góry, szlaki turystyczne piesze oraz rowerowe (także singletracki).
Z okien pensjonatu rozciągają się widoki na okoliczne szczyty – Połom, Skopiec, Chmielarz, Dłużek czy kamieniołom Gruszka. Goście pensjonatu mają do dyspozycji 2-4 osobowe pokoje, urządzone w nowoczesnym stylu oraz dobrze wyposażoną kuchnię, w której można samodzielnie przygotować posiłki. Przy pensjonacie znajduje się Wioska SPA, która oferuje: saunę fińską, saunę IR, grotę solną oraz gorącą beczkę/banię opalaną piecem na drewno a także chatę grillową.

Zapraszamy

Agata Kowal

KOWALOWE SKAŁY

Miał być zielony kawałek ziemi za miastem… Marzyliśmy o drewnianym domku z widokiem na góry…
Marzenia się u-RZECZY-wistniają.
Odkryliśmy na mapie? Kowalowe Skały?. Ja Agata Kowal i mój mąż - wnuk kowala. Czy to przypadek? Na łące, gdzie przedtem spały sarny, powstał dom i całe gospodarstwo.

MŁYN WIELISŁAW

Młyn Wielisław znajduje się u podnóża Góry Wielisławki nieopodal Organów Wielisławskich. Proponujemy Państwu komfortowe noclegi w zabytkowym, klimatycznym budynku dawnego młyna wodnego napędzanego turbiną zasilaną wodą z rzeki Kaczawy.
Obecnie rzeka napędza Małą Elektrownię Wodną (MEW), którą także można zobaczyć.
Z Młyna wychodzi się bezpośrednio na Wielisławkę, górę w której podobno ukryte są skarby Wrocławia (depozyty bankowe wywiezione z Wrocławia ciężarówkami pod koniec II wojny światowej), a do tych skarbów prowadzą liczne tunele i sztolnie. I chodzą słuchy, że gdzieś z naszego młyna jest do nich wejście :-)
Na szczycie góry znajdują się ruiny dawnego zamku rycerza zbójnika Wielikosława, a także ruiny dawnego schroniska i gospody, w której bawili się jeszcze w latach pięćdziesiątych tutejsi mieszkańcy.

Martyna Durachta-Olszowa

PIERNIKI MARTYNY

Piernikami zajmuję się od 2011 roku, jest to moja pasja i sposób na życie.
Ponad cztery lata temu otworzyłam piernikarnię, która mieści się w Wilkowie. Można w niej nie tylko zaopatrzyć się w pierniki, ale również zobaczyć jak powstają od podstaw.

Piotr Sarul

POSZUKIWANIA AGATÓW

Diana i Rafał Jakubowscy

PRAŹRÓDŁA

Jesteśmy kulturoznawcami, publicystami, edukatorami i regionalistami. Działamy także w rekonstrukcji historycznej. Pochodzimy z Sudetów i Śląska, na Pogórzu Kaczawskim mieszkamy od 10 lat

Zajmujemy się edukacją przyrodniczą i historyczną, badaniami i wydawaniem książek dotyczących historii, religioznawstwa i etnologii. Motywem przewodnim naszej pracy jest kultura materialna i duchowa Słowian. Pod szyldem wydawnictwa Praźródła wydaliśmy książkę „Wierzenia Słowian i Indoariów. Rekonstrukcja utraconych tradycji”.

Halina i Arek Leszczyna

AGROTURYSTYKA RANCZO OKOLE

Tel.: 75 71 34 316 lub 603 271 165 ranczookole@wp.pl

NASZE WWW →
Zapraszamy Państwa na Ranczo Okole położone we wsi Lubiechowa, leżącej w paśmie Gór Kaczawskich. Gospodarstwo usytuowane jest w zacisznym i ustronnym miejscu na Szlaku Wygasłych Wulkanów. Nasza okolica kryje w sobie wiele tajemnic i legend.

Na terenie Rancza znajdują się dwa malowniczo położone stawy, które zachęcają do wędkowania i plażowania.

W niewielkiej odległości od budynku mieszkalnego mieści się zagroda z Danielami.

Nasi goście mogą dokarmiać zwierzęta, co w przypadku najmłodszych może być niezwykłym przeżyciem, a dla opiekuna stanowi to dodatkowe narzędzie edukacyjno – wychowawcze.

Posiadamy również duży ogród, w którym znajduje się plac zabaw wyposażony w trampolinę, basen ogrodowy, piaskownicę, huśtawki oraz stół do tenisa.

Wszystko to z pewnością uatrakcyjni pobyt rodzinom z dziećmi.

Bogusia Mróz

RZ 52 | PLECENIE Z SENSEM

Pasjonuje mnie przyroda. Jest ona dla mnie nieskończonym źródłem inspiracji. Stąd wypływa moje zainteresowanie naturalnymi materiałami. Szczególnie ciekawi mnie ich wykorzystywanie w życiu codziennym. Odwiedzając różne kiermasze z rękodziełem, moją uwagę zawsze przyciągały wyroby z wikliny. Nie myślałam wtedy, że plecenie i to z sensem, stanie się moim ulubionym zajęciem. Swoją przygodę z plecionkarstwem zaczęłam od wyplatania z rogożyny, czyli pędów pałki wodnej. Splot różnych zdarzeń doprowadził mnie do wikliny, która mnie oczarowała. Tajniki wyplatania poznałam w trakcie kursu zawodowego na kierunku koszykarz - plecionkarz. Cały czas doskonalę swoje umiejętności i szukam nowych pomysłów na plecionki z wikliny i nie tylko. Dzięki wsparciu Kaczawskiej Sieci Współpracy mogę zarażać swoją pasją innych. Jestem także członkiem Dolnośląskiego Kolektywu Plecionkarskiego Kurcze Plecione.
Znaleźć mnie można w starym domu otoczonym lasami i łąkami, u podnóża Okola. Kiedyś miejsce to nazywało się Neu Stechow, teraz RZ52 (czytane dowolnie, choć ja preferuję wymowę - eRZet52).
Serdecznie zapraszam na plecenie z sensem!

Renata Górna

SIEDLISKO SZTUKI - AGROTURYSTYKA BUTIKOWA DLA DOROSŁYCH

Siedlisko Sztuki to wyjątkowe miejsce dla dorosłych, gdzie w otoczeniu natury, można zrelaksować się i cieszyć się sztuką oraz przyjazną atmosferą.

Możecie spędzić czas na świeżym powietrzu, delektować się pięknem przyrody lub wybrać się na spacer po szlakach Krainy Wygasłych Wulkanów w Górach Kaczawskich.

Siedlisko Sztuki to miejsce, które łączy w sobie butikową agroturystykę z działalnością artystyczną. Wnętrza tego miejsca urządzone są w naturalnym stylu, co sprawia, że pobyt tutaj to prawdziwe doświadczenie dla zmysłów i duszy.

Renata Górna

SIEDLISKO SZTUKI - GALERIA

Galeria Siedlisko Sztuki to miejsce, gdzie sztuka spotyka się z dziedzictwem lokalnym, a współczesność miesza się z tradycją.

Galeria Siedlisko Sztuki organizuje liczne wystawy sztuki, prezentując dzieła zarówno znanych, jak i młodych artystów. Wśród prezentowanych prac znajdują się malarstwo, grafika, rzeźba, fotografia, design i wiele innych dziedzin sztuki. Wernisaże i wystawy są często okazją do spotkania i rozmowy z artystami, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją z publicznością. Ma również na celu promowanie lokalnego dziedzictwa kulturowego, które często stanowi inspirację dla artystów.

W Galerii Siedlisko Sztuki bardzo ważne jest dzielenie się sztuką z jak najszerszą publicznością. Dlatego w galerii często organizowane są wydarzenia otwarte dla wszystkich. Jest to miejscem, gdzie sztuka jest żywa i dostępna dla każdego, a jej zróżnicowana oferta kulturalna przyciąga licznych gości z całego kraju.

Zapraszamy na stronę GALERIA SIEDLISKO SZTUKI gdzie znajdują się informacje o wystawach.

Amadeusz Kucharzewski I Michał Podleśny

SOTTOBOSCO | CERAMIKA

Sottobosco to spokojna, leśna ściółka, przyjacielu, to zapach porannej rosy, kochana - istnieje po to by umilić Wam życie, od samego rana.
Od przeszło piętnastu lat zajmujemy się ceramiką. Braliśmy udział w najważniejszych plenerach i festiwalach ceramicznych w Polsce. Niedawno osiedliśmy na stałe w Kondratowie.
Pod przewodnictwem Niedźwiedzia Delikatne Palce oferujemy ręcznie robioną ceramikę, zjawiskowe pokazy i niezapomniane warsztaty, tak dla początkujących piskląt, jak i zaawansowanych niebieskich kruków pragnących wznieść się na wyżyny spełnienia. Rzeźbimy , toczymy, odlewamy, dym i płomienie nie są nam obce.
Przyświeca nam dewiza "gdyby kózka nie skakała, to by się posiłkiem stała". Naszą twórczość oparliśmy na zasadzie 3razyP - JAKOŚĆ, SZYK, DOBRA ZABAWA.

Anna Tomczyk

ŚWIECE Z DUSZĄ

Jestem dziewczyną "spod Wielisławki". Zawdzięczam wychowanie Babci i Dziadkowi, którzy przekazali mi najwspanialsze prawdy życiowe. Otaczający mnie obecnie świat widzę Ich oczami. Nauczyli mnie miłości i szacunku do ludzi, zwierząt i ziemi na której mieszkam. Choć wyjechałam na 20 lat do Wrocławia, gdzie uczyłam się i pracowałam oraz poznałam męża i urodziłam córkę, nigdy tak naprawdę nie opuściłam Gór Kaczawskich.

Kiedy przyszedł czas na powrót, wiedziałam, że jest to odpowiednie miejsce do wykonywania wymarzonego zajęcia związanego z moimi zdolnościami plastycznymi.

Parafina jest materiałem niezwykle kreatywnym. Można z niej tworzyć świece o fantazyjnym wyglądzie, lepić ją w rękach, nadawać wymarzone kształty. Łącząc ją z suchymi roślinami, owocami, drewnem można uzyskać niepowtarzalną świecę.

Jaga Wojtko

SZAFA Z KSIĄŻKAMI

Podobno jest taka zależność- gdy człowiek lubi czytać to czyta wszędzie. Nawet na szlaku turystycznym :)

W dolinie potoku Lipka (Chrośnicki Potok) pomiędzy Grzbietem Północnym a Grzbietem Południowym znajduje się malownicza wieś- Chrośnica. To właściwe miejsce na powstanie ogólnodostępnej Szafy z książkami.

Szafa jest dostępna dla Mieszkańców Chrośnicy (Chrośnica wioska barwnych wątków- szukajcie na FB), Gości oraz Turystów. Książki można poczytać na miejscu, wypożyczyć (bez ceregieli- bierzesz i czytasz, gdzie i kiedy chcesz). Fajnie gdy wrócą (Książki i Czytelnicy), świetnie gdy pojawią się Nowi/Nowe. Szafa z Książkami to inicjatywa nieformalna, ale działa, z uśmiechem i dzięki uśmiechom z wielu stron.

Marcin Kucharski

WINNICA AGAT

Nasze agroturystyczne gospodarstwo winiarskie to zagroda ponad stuletnia, położona w Pogórzu Kaczawskim we wsi Sokołowiec – stanowiącej obszar objęty ochroną przyrody, w ramach programu Natura 2000.

Zauroczeni pięknem okolicy i bogactwem przyrody postanowiliśmy osiąść tu na stałe pod koniec 2006 roku.

W kolejnych latach przystąpiliśmy do adaptacji i remontu zrujnowanej zagrody na cele agroturystyczne oraz rozpoczęliśmy nasadzenia w winnicy.

Pati Dubiel

VERSUS STUDIO & ART GALLERY

Versus Studio & Art Gallery dedykowana jest twórczości znanej Wrocławskiej artystki szkła i współtwórczyni miejsca – Pati Dubiel, której prace wyróżniają się spośród dzieł innych artystów specjalizujących się w tej technice.

Tak jak wulkany, w krainie których znajduje się Galeria, prace Patrycji wprost wybuchają kolorem i erotyzmem. Jak zastygła lawa zaskakują przy tym formą.

Podobnie jak funkcjonujące niegdyś w regionie Pogórza Kaczawskiego kopalnie, wydobywają na światło dzienne trudne tematy, przy czym niejednokrotnie są to takie treści, które w społeczeństwie uchodzą za tabu.

Marta i Maciej Zawieruchowie

ZIELONY WULKAN

warsztaty-kosmetyczne-dla-dzieci-78
Tel: 693 476 994 (Marta), 606 571 682 (Maciek), kontakt@zielonywulkan.pl

NASZE WWW →

Ludzie w dawnych czasach samodzielnie przygotowywali leki, kosmetyki i środki czystości. W chwili obecnej dla wygody wszystko kupujemy w drogeriach, marketach i sklepach. W masowej produkcji kosmetyków czy środków czystości, podobnie jak w przypadku żywności, ciągle dopuszcza się stosowanie substancji szkodliwych dla naszego zdrowia.

Wspólnie z żoną postanowiliśmy odtworzyć zapomniane tradycje związane z medycyną ludową, naturalną i zielarstwem. Przypominamy o laborantach, szeptuchach, zielarzach, olejkarzach i wielu innych dawnych zawodach związanych z medycyną ludową, nie zapominając o tradycjach rodzinnych. Uczymy jak wykonać najprostsze preparaty mające właściwości lecznicze, kosmetyczne lub czyszczące.

To wszystko ubrane jest w interaktywne formy edukacyjne dostosowane do wieku uczestników.